Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób

KRS 0000659300

20200918_170119-2048x1536

Jura Park Bałtów

Coroczną tradycją naszych Warsztatów stały się jedno- lub kilkudniowe wycieczki, w trakcie których zwiedzamy ciekawe miejsca naszego pięknego kraju. W tym roku ze względu na sytuacje wywołaną koronawirusem zdecydowaliśmy, że będzie to jednodniowa wycieczka do Jura Parku Bałtów. Jest to kompleks turystyczny, którego charakterystycznym elementem są rekonstrukcje dinozaurów w naturalnej wielkości.

Na terenie parku mieliśmy okazje zobaczyć również prehistoryczne oceanarium, zwierzyniec bałtowski, park miniatur, wioskę czarownic oraz muzeum Jurajskie.

Największe wrażenie zrobił na nas Zwierzyniec Bałtowski – jest to malowniczy park safari, w którym znajduje się kilkadziesiąt gatunków zwierząt zarówno tych rodzimych jak i egzotycznych przedstawicieli z innych kontynentów. Mogliśmy je obserwować na wyciągnięcie ręki, ponieważ ze względu na wygodę podróżujących oraz bezpieczeństwo zwierząt i gości zwiedzanie odbywało się z pokładu amerykańskiego schoolbusa – zupełnie jak na prawdziwym, afrykańskim Safari!.

Z ciekawością zwiedziliśmy również „Polskę w miniaturze” – to park miniatur uformowany na kształt Polski obszar o powierzchni ok. 1 hektara z zaznaczonymi głównymi rzekami, jeziorami, krainami geograficznymi,– 49 miniatur zamków i pałaców stanowiących najciekawsze zabytki architektoniczne powstałe na przestrzeni 500 lat, a znajdujące się obecnie w granicach Polski.

W prehistorycznym oceanarium zobaczyliśmy z bliska, jak wyglądało podwodne życie miliony lat temu. To miejsce, które zachwyca i sprawia, że przenosimy się w świat podwodnego życia ogromnych gadów – stając z nimi oko w oko.

Bardzo ciekawym miejscem okazała się wioska czarownic tzw. Sabatówka – to magiczne miejsce, gdzie nierzeczywiste przeplata się z realnym. Przekraczając jej bramę przenieśliśmy się w świat wiedźm, czarownic i białej magii.

Ostatnim elementem naszej wycieczki był Park Rozrywki, w którym to nasi Uczestnicy mogli korzystać z różnego rodzaju atrakcji – karuzele, zjeżdżalnie, kolejka górska czy trampoliny cieszyły się ogromnym zainteresowaniem.

Wracaliśmy w doskonałych humorach snując już plany na kolejne wyjazdy.